حداقل حقوق کارگران در سال 1405

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ - زمان مطالعه: ۰ دقیقه
حداقل حقوق کارگران در سال 1405

 

جلسه شورای عالی کار در رابطه با مبلغ حقوق کارگران در سال 1405 در تاریخ 1404/12/24 برگزار گردید و به تصویب رسید. جهت آشنایی کامل با جزئیات این افزایش حقوق به زبان ساده و بدون پیچیدگی خاص، با ما همراه باشید.
حداقل مزد روزانه در سال 1405: 5,541,850 ریال (به حروف: پنج میلیون و پانصد و چهل و یک هزار و هشتصد و پنجاه ریال) سایر سطوح مزدی: از ابتدای سال 1405 روزانه به میزان 45 درصد به علاوه 519,549 ریال افزایش می‌یابد.

📊 جدول جزئیات حقوق قانون کار در سال 1405

عنوانماه 29 روزهماه 30 روزهماه 31 روزه
حداقل دستمزد روزانه5,541,8505,541,8505,541,850
پایه حقوق ماهانه160,713,650166,255,500171,797,350
پایه سنوات روزانه166,667166,667166,667
پایه سنوات ماهانه4,833,3435,000,0105,166,677
حق مسکن30,000,00030,000,00030,000,000
بن خواربار22,000,00022,000,00022,000,000
حق تاهل5,000,0005,000,0005,000,000
حق اولاد (به ازای هر فرزند)16,625,55016,625,55016,625,550
مبلغ حقوق کارگران
مجرد و بدون سابقه212,713,650218,255,500223,797,350
متاهل و بدون سابقه217,713,650223,255,500228,797,350
متاهل بدون سابقه + 1 فرزند234,339,200239,881,050245,422,900
متاهل بدون سابقه + 2 فرزند250,964,750256,506,600262,048,450

🏥 جدول سهم بیمه کارگر و کارفرما در سال 1405

مبلغ حق بیمه 30 درصد از دستمزد بیمه شده (به‌جز حق اولاد) است که کارفرما مسئول پرداخت 23 درصد آن و کارگر مسئول پرداخت 7 درصد آن می‌باشد.

 

اگر نیروی تازه‌ای استخدام کرده‌اید، راهنمای ثبت افراد جدید در بیمه تأمین اجتماعی را نیز مشاهده کنید.

عنوانماه 29 روزهماه 30 روزهماه 31 روزه
حداقل دستمزد روزانه5,541,8505,541,8505,541,850
پایه حقوق ماهانه160,713,650166,255,500171,797,350
حق مسکن30,000,00030,000,00030,000,000
بن خواربار22,000,00022,000,00022,000,000
حق تاهل5,000,0005,000,0005,000,000
مجموع دستمزد بیمه شده
متاهل217,713,650223,255,500228,797,350
مجرد212,713,650218,255,500223,797,350
مبلغ بیمه سهم کارگر (7%)
متاهل15,239,95615,627,88516,015,815
مجرد14,889,95615,277,88515,665,815
مبلغ بیمه سهم کارفرما (23%)
متاهل50,074,14051,348,76552,623,391
مجرد48,924,14050,198,76551,473,391
مجموع پرداختی مبلغ بیمه (30%)
متاهل65,314,09566,976,65068,639,205
مجرد63,814,09565,476,65067,139,205